آشنایی با پژو ه 208+عکس


پژو در طراحی دوباره خودرو تردید نکرده و در حالی که اشتیاقی برای بازسازی اصول اصلی این سری مانند 205، 206 و 207 وجود داشت، اما پژو کار خود را از یک بازسازی تنها پیش تر برد.
پژو 208 به اصول همیشگی زیرکی و راندمان خودرو تجسم می بخشد. انتخاب های اولیه تکنیکی این خودرو را خیلی سبک کرده است، 110 کیلوگرم سبک تر نسبت به مدل 207 و 173 کیلوگرم سبک تر نسبت به اکثر خودروهای این سری که 975 کیلوگرم وزن دارند.
هم چنین آیرودینامیک و فشرده بودن این خودرو قابل توجه است. همچنین فضای خالی صندلی های عقب 5 سانتی متر افزایش یافته و این به آسایش مسافران کمک می‌کند.
پژو 208 فرم و طراحی خاصی دارد که جنبه های زیبایی شناسی جالبی به این سری اضافه می‌کند. جلوپنجره شناور، علامت چراغ، لامپ های عقب شکل بومرنگ. هر کدام این جزئیات با دقت و احتیاط خاصی ساخته شده که کاملا با خودرو متناسب هستند.
طراحی داخلی خودرو نیز از زیبایی و نوآوری خلاقانه بهره می‌برد. این طراحی چیزی فراتر از روتین همیشگی این سری است. جدا از جزئیات تکنیکی و ارجاع های فرهنگی، ابزار و کنترل ها به قدری زیبا و بادقت بازسازی شده اند که یک خودروی کامل را می‌سازند. آنها اطراف فرمان کوچک خودرو قرار دارند و صفحه لمسی بزرگی نیز وجود دارد. تمام این جزئیات به امنیت، کیفیت و آسایش طراحی داخلی کمک می‌کنند و برای راننده راحتی فراوانی را به ارمغان می‌آورند.
تولید کربن دی اکسید متوسط این خودرو در هر کیلومتر 34 گرم است. این عدد از مدل 207 نیز کمتر است و در واقع در سری این خودروها، 208 کمترین میزان تولید دی اکسید کربن را دارد. آخرین تکنولوژی های مربوط به موتور و استفاده از سیستم هیبرید e-HD micro پیشرفت های ویژه ای را در زمینه آیرودینامیک و سبک تر شدن خودرو به بار می آورند.
رنج موتورهای این خودرو شامل 5 موتور است که 4 تای آنها به سیستم استارت/استاپ مجهز هستند. رنج موتورهای دیزل این مدل از تولید 87 گرم کربن دی اکسید در کیلومتر شروع می‌شود و هیچ وقت این میزان از 99 گرم بیشتر نخواهد شد. پژو 208 رنج جدیدی از موتورهای 3 سیلندر بنزینی را معرفی می‌کند که دو موتور 1 و 1.2 لیتری VTi هستند.
این مدل در زمینه استفاده از منابع سبز پیشتاز است. حجم زیادی از پلیمرهای استفاده شده در این خودرو، به طور دقیق 25درصد آنها از مواد بازیافتی یا طبیعی ساخته شده اند.
پژو 208 تجربه رانندگی کاملا جدیدی را منتقل می‌کند. به علت وجود فرمان کوچک، راننده کاملا احساس راحتی خواهد کرد. مهندسی این خودرو چیزی بین آسایش و رانندگی در جاده های بلند است و در هر دو کاملا متمایز و قابل قبول ظاهر می‌شود.
پژو 208 ابتدا در بهار 2012 برای اروپا و سپس در تابستان 2012 برای انگلستان عرضه خواهد شد.

 

برخلاف معمول صنعت خودرو نسل جدید ماشین پژو در کلاس B سبکتر و کوچکتر از مدل قبلی است. ۲۰۸ صد و ده کیلوگرم سبکتر و پنج سانتی‌متر کوتاه‌تر از ۲۰۷ است اما فضای داخل ماشین برای سرنشینان بیشتر شده است. فضای زانو برای سرنشینان پنج سانتی‌متر بیشتر شده و جای بار با ۱۵ لیتر افزایش به ۲۸۵ لیتر رسیده است.
پژو این مدل را با تأکید بر شیک بودن و تجمل طراحی کرده است. گوشه‌هایی از کانسپت‌های  سال گذشته این شرکت را می‌توان در ۲۰۸ دید. از جمله چراغ‌های جلو که شبیه به کانسپت SR1 است. این کانسپت مدلی برای طراحی نسل تازه خودروهای کارخانه فرانسوی است. جلو پنجره جدید پژو هم که با مدل ۵۰۸ معرفی شد در این مدل تکرار شده است.
مهمترین تغییر در داخل خودرو سیستم کاملاً جدید مدیریتی است که با نمایشگر بزرگی در وسط داشبورد قرار دارد. این سیستم در همه مدل های ۲۰۸ به جز ابتدایی ترین مدل به طور استاندارد عرضه می‌شود و با آن سیستم صوتی و راه یاب ماهواره‌ای و دیگر بخش‌ها را می‌توان کنترل کرد.
فرمان این ماشین کوچکتر طراحی شده و راننده می‌تواند کیلومتر شمار و دور موتور را به جای اینکه از توی فرمان ببیند از بالای فرمان تماشا کند. پژو می‌گوید این روش باعث تمرکز بیشتر در رانندگی می‌شود.
علاوه بر موتورهای ۱.۴ و ۱.۶ لیتری چهار سیلندر فعلی که با تغییراتی در مدل‌ جدید هم عرضه خواهد شد، پژو نسل تازه‌ای از موتورهای سه سیلندر را همراه با ۲۰۸ عرضه خواهد کرد. حداکثر تولید آلودگی دی اکسید کربن این موتورها با حجم یک و ۱.۲ لیتر، ۹۹ گرم در هر کیلومتر است و مصرف آن‌ها حداقل ۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

ماشین سال آینده در مدل‌های سه در و پنج در به بازار عرضه می‌شود و یک سال بعد مدل‌های استیشن و دو در روباز هم ساخته خواهد شد.

 

پژو در سال ۱۹۹۸ با عرضه ۲۰۶ انقلابی در کلاس هچ‌بک‌های کوچک به پا کرد. در آن سال شرکت فرانسوی حدود هشتصدهزار دستگاه ۲۰۶ فروخت. اما از آن پس پژو هرگز نتوانست موفقیت خود را تکرار کند و بازار را به رقبایش واگذار کرد. میانگین فروش ۲۰۶ و بعد ۲۰۷ حدود چهارصدهزار دستگاه در سال بوده است. اما این کارخانه بسیار امیدوار  است که ۲۰۸ بتواند دوباره پژو را به صدر این کلاس خودرو برگرداند.

 

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

/ 0 نظر / 20 بازدید