فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو
ساخت و تولیدWeblog, Persian,Iran, Iranian, Farsi, Weblogs">
لینک های وب
..
پروژه دیفرانسیل

دانلود پروژه تحقیقاتی با موضوع دیفرانسیل

دانلود پروژه دیفرانسیل
تحقیق کوپلینگ ها و کلاچ ها

تحقیق در مورد کوپلینک ها و کلاچ ها

دانلود تحقیق کوپلینگ ها و کلاچ ها
کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته اونیل

دانلود کتاب ریاضیات پیشرفته اونیل

دانلود کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته اونیل
شکل دهی هیدروفرمینگ یا Hydroforming

تحقیق شکل دهی فلزات با موضوع هیدروفرمینگ

دانلود شکل دهی هیدروفرمینگ یا Hydroforming
پاورپوینت مدیریت خطوط کالا، نام های تجاری و بسته بندی (فصل پانزدهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر )

عنوان دانلود پاورپوینت مدیریت خطوط کالا، نام های تجاری و بسته بندی (فصل پانزدهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر )
دسته مدیریت (مدیریت بازاریابی)
فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید 22 اسلاید
كتاب اصول بازاریابی تالیف فیلیپ كاتلر و گری آرمسترانگ از جمله منابع مهم درس مدیریت و اصول بازاریابی در سطح كارشناسی و كارشناسی ارشد می باشد این فایل شامل

دانلود پاورپوینت مدیریت خطوط کالا، نام های تجاری و بسته بندی (فصل پانزدهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر )
دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل اقتصاد بازار (فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)

عنوان دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل اقتصاد بازار (فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته مدیریت مالیحسابداری اقتصادفرمت پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید 14 اسلاید
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس

دانلود دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل اقتصاد بازار (فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دانلود پاورپوینت قیمت و بازده اوراق قرضه (فصل هفدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)

عنوان دانلود پاورپوینت قیمت و بازده اوراق قرضه (فصل هفدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته مدیریت مالیحسابداری اقتصاد
فرمت پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید 39 اسلاید
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدی

دانلود دانلود پاورپوینت قیمت و بازده اوراق قرضه (فصل هفدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

عنوان دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید 33 اسلاید
دسته مدیریت( مبانی سازمان و مدیریت اصول مدیریت مدیریت عمومی)
طراحی با سالایدهای بسیار زیبا
کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان از جمله ی مهمترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و

دانلود دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
جزوه آموزشی رویكردی به نگهداری و تعمیر برنامه ریزی شده سطح1

فهرست مندرجات
عنوان صفحه
بخش اول اهداف نگهداری و تعمیر برنامهریزی شده
1 مقدمه 3 1
5 BS 2 نگهداری و تعمیر برنامهریزی شده و تقسیمبندی 1
3 مزایای نگهداری و تعمیر برنامهریزی شده 11 1
بخش دوم فازبندی پروژه طراحی و اجرای سیستم نگهداری و تعمیر
بخش سوم طراحی سیستم نگهداری و تعمیر برنامهریزی شده
1 ایجاد سیستم 21 3
2 طراحی فرمها و ساختار اطلاعاتی

دانلود جزوه آموزشی رویكردی به نگهداری و تعمیر برنامه ریزی شده سطح1

طبقه بندی خطای انسانی

" اگر خواهان آگاهی عمیق از ماهیت ،مبدا ودلایل خطای انسانی هستید ،ضروری است تا برنامه طبقه بندی آشکاری برای تشریح پدیده ای داشته باشید ،که در حال بررسی آن هستید"(ساندرز ومورای 1991)[1]

هدف از رده بندی ،کمک به استخراج و تجزیه وتحلیل داده ها از گزارشات رویداد ها وحوادث است.طبقه بندی خطای انسانی یک روش استاندارد برای انتقال وتبدیل تئوریهای خطای انسانی به اشکال قابل استفاده است. "ساندر و مورای" سه مکانیسم اصلی برای طبقه بندی خطاها در سطوح رفتاری،ادراکی و مفهومی به کار می برند.

طبقه بندی های مختلفی درخصوص خطای انسانی انجام گرفته است. که برخی از مشهور ترین آنها در این گزارش بیان می شود.براساس طبقه بندی "نورمن " خطا ها به 6 گروه تقسیم می شوند. که شامل خطای ناشی از عادت ،خطای توصیفی،خطای مشتق ازداده ها،خطای فعال شدن موارد مشابه،خطای ناشی از فراموشی فرد وخطای وضعیتی می باشند.

طبقه بندی کلتز : در این طبقه بندی خطاهای انسانی ازدید کنترلی به 5 دسته تقسیم می شود :

1.          اشتباهات :

در این دسته از خطاها شخص نمی داند باید چه کاری انجام دهد و حتی بدتر فکر می کند که می داند . مناسبترین راه کنترل این خطاها بهبود آموزش و تدوین دستورالعمل هاست ولی قبل از آن می بایست بررسی شود که آیا امکان ساده تر کردن روش انجام کار یا حذف موقعیت های بروز خطا به وسیله تغییر در طراحی تجهیزات یا روش کاری وجود دارد یا خیر؟

2.          نقض مقررات

 حوادث زیادی وجود دارد که در آنها اپراتورها ، کارکنان تعمیراتی یا سرپرستان از دستورالعملهایی که آن ها را غیرضروری دانسته اند پیروی نکرده اند . جهت پیشگیری از این حوادث ، می بایست افراد را متقاعد کرد که دستورالعمل ها لازم وضروری می باشند .این گروه از خطا ها در واقع تخلف محسوب می شوند.

 "کلتز" در این زمینه می گوید " ما در جهانی زندگی نمی کنیم که انتظار داشته باشیم افراد کورکورانه از ما اطاعت کنند . " یکی از راه های انجام این کار این است که برای افراد شرح داده شود ( و یا بهتر است با آنها بحث شود ) که چه حوادثی به علت عدم استفاده از دستورالعمل ها  ممکن است اتفاق بیفتد و در تهیه ی دستورالعمل ها نیز احتیاطات لازم به کار گرفته شده و بر اجرای دقیق آن به طور نظارت شود.

3.          خطاهای ناشی از عدم تناسب :

 حوادث ممکن است به علت عدم تناسب افراد با شغلشان رخ دهد .بعنوان مثال از فرد خواسته شود کاری را انجام دهد که انجام آن کار برای وی غیرممکن و یا مشکل باشد ،‌ چه از نظر روانی و چه از نظر فیزیکی و یا اینکه افراد در معرض حجم زیادی از اطلاعات و وظایف قرار گیرند ، یا از آنها خواسته شود تا برخلاف عادات گذشته شان رفتار کنند . (عدم تناسب روانی)

4.     خطاهای ناشی از اختلال حواس یا ضعف حافظه :

خطاهایی که تاکنون مورد بحث قرار گرفتند را با آموزش بهتر ، تهیه وتدوین دستورالعمل ، نظارت و انگیزش و انتخاب کارگر مناسب می توان  کنترل کرد . ولی در برخی از موارد حتی اگر فرد نیز خوب آموزش دیده باشد ،‌ انگیزه بالایی داشته باشد و از لحاظ فیزیکی و روانی برای انجام کار متناسب باشد باز هم ممکن است خطا رخ دهد . به عنوان مثال شخص بستن یا باز کردن شیر را فراموش می کند یا شیری را به اشتباه باز می کند(‌ یا می بندد ) ، شیر را در زمان مناسب نمی بندد  و ...این نوع از خطاها در زندگی هر شخصی رخ می دهند و پیامدهای ناگواری را هم می توانند به دنبال داشته باشند . در مورد این خطاها آموزش مؤثر نیست و باید پذیرفت که در زندگی و محیط کار خطا رخ می دهد . تنها راه مقابله با این خطاها و کاهش پیامدهای ناشی از آن طراحی سیستم یا تفسیر آن به گونه ایست که فرصت بروز خطا در آن وجود نداشته باشد و یا امکان بازیابی آن وجود داشته باشد . البته این نوع راه حل برای بازیابی خطاهای ناشی از نقض مقررات و اشتباهات توصیه می شود . نکته دیگر اینکه بحث هایی که در مورد  کمی سازی احتمال وقوع خطاهای انسانی مطرح می شود فقط مربوط به این دسته از خطاها هستند . زیرا می توان احتمال اینکه فرد بستن یا باز کردن شیر را فراموش کند بدست آورد ولی نمی توان تخمین زد که احتمال اینکه فرد در مورد بستن شیر آموزش ندیده باشد و یا اگر تصمیم گیرد شیر را نبندد یا قادر به بستن آن ( به دلیل دور از دسترس بودن )نباشد چقدر است .  

طبقه بندی خطاهای انسان از دیدگاه Bill  Mostia :

         اساس طبقه بندی بر حسب علت وقوع خطا می باشد.اگر چه ماهیت انسان طوری است که خطا می کند ولی دلایلی برای وقوع این خطاها وجود داردکه برخی از این دلایل تحت کنترل مستقیم فردی که خطا می کند نیستند و درک آنها می تواند از بروز خطاها پیشگیری کند.از این جهت    Bill  Mostia خطاها را به سه دسته تقسیم بندی کرده است.

1.     خطای مربوط به افراد

2.     خطاهای مرتبط با موقعیت

3.     خطاهای مرتبط با سیستم

خطاهای مربوط به افراد:  این خطاها  شامل موارد زیر است:

a)     خطای سهوی:

خطایی که مورد میل فرد نیست و سهوا رخ می دهند.این خطا علیرغم اینکه فرد تصمیم دارد کارش را صحیح انجام دهد رخ می دهند. این خطاها گاهی ناشی از بی توجهی های لحظه ای (ناشی از عوامل درونی) و گاهی ناشی از حواس پرتی (عوامل خارجی) به وقوع می پیوندند. این خطاها اغلب در وظایف روتین اتفاق می افتند. مثالی از این خطاها شامل غلطهای املائی و یا اشتباهات افراد در هنگام برعکس کردن اعداد و یا حروف می باشد.

b)      خطای ناشی از عادت:

این خطا وقتی رخ می دهد که عملی که مکرر انجام می شود با عمل دیگری جایگزین شود به عنوان مثال فرد تصمیم می گیرد بعد از کار به محلی برود ولی ناخودآگاه خود را در خانه می یابد.

c)      خطای شناسایی:

این خطا وقتی رخ می دهد که چیزی به اشتباه شناسایی شود. در مطالعه ای که در پالایشگاهها انجام شده بود 4/3 خطاهای انسانی ناشی از نقص در برچسب تجهیزات و در نتیجه خطا در شناسایی تجهیزات گزارش شده است.(3)

d)      خطاهای ناشی از غیر ممکن بودن انجام وظیفه شغلی:

برخی از وظایف شغلی بسیار پیچیده، مشکل وحتی غیر ممکن برای انجام دادن هستند. در نتیجه برای انجام آنها از روشهای میان بر استفاده می شود. چنین مواردی اگر به دقت مورد بررسی قرار نگیرند می توانند منجر به بروز خطا شوند.هر چه وظیفه شغلی پیچیده تر و مشکل تر باشد احتمال وقوع خطا در آنها بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال بار فکری زیاد یک پیچیدگی محسوب می شود چراکه انسان در هر زمان می تواند روی یک موضوع تمرکز داشته باشد  و اگر همزمان اطلاعات زیادی دریافت کند می تواند خطا کند. مثالی در این مورد روشن شدن تعداد زیادی آلارم در سیستم کنترل است که همزمان اطلاعات زیادی به اپراتور داده و در نتیجه باعث گیجی اپراتور می شوند.

e)      خطای ناشی از درک غلط:

در این نوع خطا اطلاعاتی که برای تصمیم گیری وارد سیستم می شوند به طور غیر صریحی درک و تفسیر می شوند.

f)       خطای ناشی از کمبود دانش:

منبع معمول این نوع خطا نقص در بدست آوردن اطلاعات مناسب از دیگر افراد یا سازمانهاست که باعث می شود در مورد تجهیزات و عملکرد آنها اطلاعات کافی (به خصوص در شرایط غیر نرمال) وجود نداشته باشد و در نتیجه اپراتور بر حسب فرضیات خود که ممکن است اشتباه باشند و سبب بروز خطا شوند عمل کند.

g)      خطای ناشی از انتظارات وعادت[2]  :

نوعی خطا که ناشی از انتظارات و عادات می باشد. انسانها ذاتا کارهایشان را بر حسب عادات انجام می دهند و این مسئله گاهی عذاب آور است. در بسیاری از مواقع آنچه ما می بینیم چیزی است که ما انتظار آن را داریم، حتی اگر مدرکی برای نقض آن وجود داشته باشد.این خطا خطای روزمره گی نیز نامیده می شود.این حالت بویژه در شرایطی که محدودیت زمانی و شرایط پر استرس شدیدتر خواهد بود.

h)      خطاهای استدلالی:

این خطاها وقتی اتفاق می افتند که فرد اطلاعات صحیحی برای تصمیم گیری و اقدام بدست می آورد ولی تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری نا صحیحی انجام می دهد. کمبود آموزش و تجربه به وقوع چنین خطاهایی کمک می کند.

i)       خطای ناشی از عدم تناسب فرد با وظیفه شغلی:

این دسته از خطاها معمولا ناشی از فاکتورهای انسانی است و درآنها فرد با وظیفه شغلی که به او محول شده متناسب نیست و همین عامل سبب بروز خطا می شود. به عنوان مثال قد شخصی که با رانندگی لیفتراک همخوانی ندارد.

2- خطاهای مرتبط با موقعیت:

این خطاها خود ناشی از موارد زیر هستند:

a)    محیط: وقوع برخی خطاها به وسیله محیط تسهیل می شود مثل کمبود فضای کاری ، درجه حرارت بالا، روشنایی ضعیف، نور خیلی زیاد و ...منجر به افزایش خطا ها می گردد.

b)   استرس: تصمیم گیری در شرایط پر استرس می تواند منجر به بروز خطا شود. برخی از منابع حاکی از این است که در شرایط پر استرس احتمال بروز خطای انسانی 50% می شود .(3)

c)                  زمان: برخی از خطاها به علت محدودیتهای زمانی اتفاق می افتند. کمبود وقت باعث می شود فرد اقدام به انجام عملی کند و یا تصمیمی بگیرد که منجر به بروز خطا شود و یا اینکه در این زمان کوتاه اصلا عملی صورت نگیرد (خطای حذف).

3-    خطاهای مرتبط با سیستم:

این خطا بوسیله اجزاء سیستم تسهیل می شودو شامل انواع زیر می باشد:

a)      خطاهای ناشی از اعمال دیگران:

 بسیاری از خطاها در حقیقت زنجیره ای از خطاها هستند و از یک خطای بنیادی ناشی می شوند. این مسئله ناشی از پذیرش کورکورانه اطلاعات، عمل دیگر افراد و ... است.

b)      خطاهای ناشی از طراحی نادرست تجهیزات:

به عنوان مثال در تابلوی کنترل فشارسنج در سه متری محل قرارگیری اپراتور چپ دست قرار دارد ولی حرارت سنج در سمت راست و در فاصله دو متری و این در حالی است که اپراتور می بایست سر ساعت هر دو مورد را خوانده و در گزارش ثبت کند. در نتیجه این طراحی نادرست ایجاد خطا می کند.

c)      خطاهای مربوط به دستور العمل:

گاهی اوقات دستورالعمل ها اشتباه بوده و برای انجام کار مناسب نیستند. چنین دستورالعملهایی سبب گیجی اپراتور و بروز خطا می شوند.

d)      خطای ناشی از نقض مقررات:

نقض مقررات خطاهای عمدی هستند و به عنوان عدم پذیرش مقررات تعریف می شوند. این خطاها وقتی رخ می دهند که افراد احساس کنند دستورالعملها  و یا مقررات برای آنها غیر ضروری و زحمت آور است.



> php -S localhost:8000